کنترل کیفیت و پردازش تصویر

کنترل کیفی ابعادی تمامی قطعات با سورت و دسته‌بندی

منتشر شده در : 27 فوریه, 2021دسته بندی: مقالات

خلاصه

اندازه گیری قطعات تولیدی یک موضوع مهم در عملکرد مناسب تولید کننده قطعه به شمار می آید و این فرآیند در حال حاضر از تست آزمایشگاهی خارج شده است و لازم است تمامی قطعات تولیدی از جهات مختلف و مهم اندازه گیری شوند و با دقت های متفاوت مورد ارزیابی و دسته بندی قرار بگیرند.

پردازش تصویر

با توجه به اینکه قطعه تولیدی در بیشتر مواقع قرار است در کنار چند قطعه دیگر در یک دستگاه، ماشین و یا عملکرد مکانیکی مورد استفاده قرار گیرد پس می بایست با کمترین خطا تولید شود و بسته به نوع کاربرد با دقت مناسب و تلرانس خطای معقول از چرخه تولید خارج شده و مورد استفاده قرار گیرد.

اندازه گیری ابعادی توسط سیستم های پردازش تصویر یک امر متفاوت و سریع نسبت به انجام این کار توسط تجهیزاتی مانند کولیس و گیج است و این سیستم های پردازش تصویر می توانند پارامترهای مختلفی از جمله اندازه، ضخامت، محیط، مساحت، عمق، قطر،نوع رزوه و … را از زوایای مختلف با سرعت و دقت بالا، بر روی تمامی قطعات تولیدی یک شرکت استخراج نماید.

ماشین ویژن

برای رسیدن به یک ترتیب منظم از قطعات تولیدی و بررسی دقیق آنها نیاز به ایجاد ترتیب منظم، فاصله مناسب و سرعت ثابت هستیم و این موضوع به واسطه استفاده از سورتر کاربردی قطعه تولیدی به دست خواهد آمد. به این شکل که بعد از تولید یک محصول و با توجه به نوع محصول و زوایای مورد نیاز بررسی آن، سورتر مناسب در انتهای خط تولید قرار می گیرد و تمامی قطعات را با یک جهت و فاصله مناسب بر روی کانوایر هدایت می کند تا کنترل ابعادی در جهات لازم توسط دوربین های پردازش تصویر صورت بگیرد.

تلرانس خطاهای مورد نظر از جهات مختلف در برنامه تعریف می شود و سیستم ریجکت براساس هر خطا می تواند یک دسته بندی مجزا را در اختیار قرار دهد و گزارش خوبی از نوع خطای متداول تر می توان داشت و همچنین با ارائه محصول بدون خطا می توان جلب رضایت مشتری را در هر زمان بدست آورد.

سرفصل مطالب

جهت ارتباط با کارشناسان شرکت نیرونوین، دریافت مشاوره رایگان در رابطه با تجهیزات اتوماسیون صنعتی و خرید تجهیزات

با ما تماس بگیرید

ارسال دیدگاه