ربات بسته بندی

ربات بسته بندی یاسکاوا

منتشر شده در : 5 می, 2021دسته بندی: مقالات, یاسکاوا

ربات هایی مثل ربات موتومن MPP3 و ربات MPK2 به منظور حرکت سریع تر و عمل کردن در شرایط بهداشتی بیشتر مثل صنایع غذایی طراحی شده اند. به این منظور، خط کامل ربات های بسته بندی موتومن شرکت یاسکاوا دارای درجه غذایی به عنوان یک قابلیت استاندارد می باشد. یک زمانی بود که فقط شرکت ها ربات ها را در اپلیکیشن های داغ، سنگین و خطرناک استفاده می کردند. همانگونه که رباتیک رشد پیدا کرد، ربات ها در تعداد بیشتری از صنعت ها و کاربردها استفاده شدند.

رکورد فروش ربات

بر اساس آمارهای ارائه شده توسط انجمن صنعت رباتیک (RIA) 8197 ربات به ارزش تقریبا 450 میلیون دلار در آمریکا در 3 ماهه اول سال 2014 فروخته شد که یک رکورد جدید در این زمینه می باشد. این ارقام رشد 65 درصدی تعداد ربات های فروخته شده و رشد 33 درصدی ارزش دلاری این ربات ها را در مقایسه با 3 ماهه دوم سال 2013 نشان می دهد. در سه ماهه دوم سال 2014 تعداد سفارش ربات در صنایع به غیر از خودروسازی 25 درصد افزایش داشته و 16 درصد افزایش ارزش دلاری این سفارشات در مقایسه با سه ماهه دوم سال 2013 بوده است. سفارش های مرتبط با صنعت خودروسازی یک جهش بسیار زیاد در 3 ماهه دوم سال 2014 با رشد 97 درصدی در تعداد و رشد 46 درصدی در ارزش دلاری در مقایسه با 3 ماهه دوم سال 2013 داشته است.

از نظر نرخ رشد (تعداد سفارشات) بیشترین استفاده ربات در 3 ماهه دوم سال 2014 در صنایع خورو سازی (197%)، محصولات غذایی و کالاهای مصرفی (58%) و نیمه هادی ها و تجهیزات الکترونیکی (54%) بوده است. هنگامی که به تعداد ربات های فروخته شده در نیمه اول سال 2014  نگاه می کنیم می بینیم که رشد در صنعت محصولات غذایی و کالاهای مصرفی 73% بوده است. 

چه عاملی این رشد را در صنعت محصولات غذایی و کالاهای مصرفی باعث شده است؟

ربات ها در حال حاضر از ابتدا تا پایان خطوط بسته بندی استفاده می شوند. دیگر غیر عادی نیست که ببینیم که ربات ها در قسمت های اولیه، ثانویه و قسمت های بعدی کاربردهای بسته بندی، جابجایی محصولات غذایی، پر کردن و بستن، کارتن کردن، بسته بندی جعبه و پالت کردن استفاده میشوند. 

هزینه کامل داشتن یک ربات به همراه هزینه های عملیات کاهش یافته است. کیفیت ربات ها به طور قابل توجهی افزایش پیدا کرده است که منجر به نتایج عالی در  MTBF  ربات شده است. در حال حاضر تولید کنندگان با توجه به افزایش تغییر تولید محصولات و نیاز به ترکیبات بسته بندی متنوع در یک خط نیاز به انعطاف پذیری بیشتری در خطوط تولید خود دارند.

ربات هایی مثل ربات موتومن MPP3 و ربات MPK2 به منظور حرکت سریع تر و عمل کردن در شرایط بهداشتی بیشتر مثل صنایع غذایی طراحی شده اند. به این منظور، خط کامل ربات های بسته بندی موتومن شرکت یاسکاوا دارای درجه غذایی به عنوان یک قابلیت استاندارد می باشد. کنترلرهای یک پارچه شرکت یاسکاوا به ربات ها این قابلیت را می دهند که به عنوان یک قسمت از طرح کنترل کلی سیستم به جای تجهیزات مستقل با زبان برنامه نویسی اختصاصی برنامه ریزی شوند.

 افراد با دانش برنامه نویسی پی ال سی امرن هم اکنون می توانند بدون نیاز به آموزش خاصی ربات ها را برنامه ریزی کنند. برنامه نویسی ربات با استفاده از ابزارهایی مثل PalletSolver بسیار ساده شده است. این بسته پویا تنظیم الگوهای پالت و حرکت ربات روی یک کامپیوتر را امکان پذیر می سازد در نتیجه دیگر نیاز نیسته که ربات برای TEACH شدن آفلاین گردد.

برای ارائه ترکیب ربات با هزینه کمتر، قابلیت اطمینان بیشتر و سادگی عملکرد، تولید کنندگان خطوط به این نتیجه رسیده اند در بسیاری از موارد بسیار به صرفه است که از یک ربات به جای ساختن ماشین استفاده گردد. این گونه به نظر می رسد که این روند گسترش پیدا خواهد کرد حتی با محبوبیت بیشتری در آینده. با تمامی آموزش ها، پشتیبانی 24 ساعته و تخصص نصب و راه اندازی موجود،استفاده از ربات ها یک تصمیم ساده تر و منطقی تر می شود.

شرکت نیرو نوین تامین کننده و نماینده فروش ربات های یاسکاوا در ایران

خواهشمند است جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد ربات های یاسکاوا با داخلی 802 تماس حاصل فرمایید .

سرفصل مطالب

جهت ارتباط با کارشناسان شرکت نیرونوین، دریافت مشاوره رایگان در رابطه با تجهیزات اتوماسیون صنعتی و خرید تجهیزات

با ما تماس بگیرید

ارسال دیدگاه