نکاتی برای بروزرسانی ربات

نکاتی برای بروزرسانی و سرویس و نگهداری ربات

منتشر شده در : 5 می, 2021دسته بندی: مقالات

در گذشته کلمه خاموشی موقت کارخانه ممکن بود باعث ناراحتی یک کارخانه یا سازمان بشود اما در چشم انداز تولید امروز این عبارت خیلی بیشتر شنیده می شود. در واقع خاموشی در تعطیلات (مثلا 2 هفته)، خاموشی برنامه ریزی شده ای که مدیران شرکت تجهیزات تولید را برای مدتی مشخص برای فعالیت هایی مثل بروزرسانی ربات، سرویس و نگهداری پیشگیرانه و بهبود فرایند خاموش می کنند، یک رویداد سالانه در بسیاری از کارخانه ها در سراسر دنیا و همچنین ایران شده است.

با توجه به اینکه کارگران در بخش تولید و مدیران در طول تعطیلات در کارخانه نیستند، مقدار کاری که واقعا می تواند انجام شود به شدت کاهش می یابد. شرکت های زرنگ از این فرصت نهایت استفاده را می برند. آنها در مدت زمان خاموشی نسبتا طولانی به سمت صرفه جویی در قسمت هزینه های سربار می روند، مادامی که رقابت را افزایش می دهند. در طی مدت زمان این تعطیلات تعیین شده، تصمیم گیرندگان از کادر متخصص به منظور نصب ربات، سرویس و نگهداری روتین و بهبود فرآیندها برای بازده بیشتر تولید استفاده می کنند.

همانگونه که خاموشی های برنامه ریزی شده در نهایت می تواند برای کسب و کار مفید باشد، دستیابی به نتیجه ایده آل نیازمند برنامه ریزی، هماهنگی و سعی و کوشش، عمدتا از سمت کسانی که مسئول مهندسی هستند، تدارکات، مدیریت امکانات، تعمیر و نگهداری تجهیزات و مدیریت پروژه می باشد.

در حالی که هر کارمند یک مجموعه یا سازمان مسئول این است که کار خود را انجام دهد تا یک خاموشی موفق بدست آید، چند دستورالعمل وجود دارد که تصمیم گیرندگان باید قبل و در حین فرآیند به ویژه زمانی که تعمیر نگهداری و بروزرسانی ربات مدنظر باشد پیگیری نمایند :

– یک مسئول تعیین کنید

قبل از برنامه ریزی، یک تصمیم گیرنده نهایی باید انتخاب شود. از برنامه ریزی تا اجرا، این شخص فرآیند خاموشی را مدیریت می کند. افزون بر این، در صورتی که محدوده پروژه نیاز به تغییر داشته باشد، این رهبر تعیین شده می تواند دخالت کند تا تصمیمات سختگیرانه مربوط به پیشرفت، حفظ بودجه و برنامه کلی تا جایی که ممکن است را بگیرد.

– دنبال بهترین شیوه ها باشید

درس های قبلی از خاموشی های برنامه ریزی شده گذشته یا زمان های تعمیر نگهداری باید در نظر گرفته شود و برنامه های تعمیر نگهداری جدید باید با توصیه های سازنده فعلی سازگار باشد. به طور مشابه، تکنیسین هایی که مسئول سرویس نگهداری ربات خواهند بود باید آموزش مناسب را دیده باشند و یا ابزار لازم برای اینکه بتوانند کار خود را به طور موفقیت آمیز انجام دهند به آن ها داده شده باشد. برای آماده سازی، کارمندان می توانید از واحد آموزش شرکت نیرو نوین کمک بگیرید.

– یک طرح مشخص را ایجاد کنید و توسعه دهید

همان طور که اشاره شد برنامه ریزی برای این گونه کارها حیاتی می باشد. اهداف بسیار خاص با گام های عملی قابل دستیابی برای تکمیل کار باید مد نظر قرار گیرد و قبل از زمان خاموشی باید به اطلاع رسانده شود. در این برنامه باید کارهایی که انجام شود را لیست کنید، مشخص کنید که مسئول هر کار چه شخصی می باشد و یک جریان عملیات لجستیک دقیق ارائه دهید، به خصوص برای کارهایی مثل حذف یا اضافه کردن تجهیزات ربات.

به یاد داشته باشید اگر نیاز هست که از تکنیسین ها و یا پیمان کاران خارج از شرکت خود برای انجام دادن کارهای سرویس و نگهداری استفاده کنید، اطمینان حاصل پیدا کنید که این حضور این متخصصان را از مدت ها قبل برنامه ریزی و رزرو کنید.

– یک استراتژی هوشمند جهت موجودی قطعات داشته باشید

از قبل با کارشناسان داخلی مسئول تجهیزات کلیدی صحبت کنید که مشخص کنند چه قطعاتی باید موجود داشته باشید. موارد رایجی که برای نگهداری ربات در نظر گرفته می شوند :

– باتری سی پی یو کنترلر(هر 3 سال تعویض کنید)

– فیلتر هوای کنترلر(تعویض سالانه)

– فن کنترلر(تعویض 3 سال یکبار)

– کانکتور(تعویض در صورت لزوم)

– کابل ها(چک کردن مداوم سالم بودن کابل ها- تعویض در صورت لزوم)

– تیچ پندانت( تست کردن مداوم- در صورت لزوم تعمیر و یا تعویض شود)

– روغن گیربکس ها( تعویض هر 2 سال یکبار)

– گیریس برای بلبرینگ ها و سایر بخش های مربوطه(همیشه چک کنید و در صورت نیاز گیریس کاری کنید)

– و سایر موارد تخصصی

به منظور جلوگیری از طولانی شدن زمان تحویل، برخی تولیدکنندگان ربات ترجیح می دهند قطعات یدکی خود را با توجه به دیتاهای جمع آوری شده در طول زمان گذشته و همچنین نرم افزار yaskawa cockpit برای اطلاع رسانی اینکه چه قطعاتی در آینده ممکن است مورد نیاز باشد موجود داشته باشند. این موضوع به ویژه برای عملیات های 24 ساعته و 7 روز هفته که ممکن است قادر نباشند برای یک خاموشی برنامه ریزی شده کاملا متوقف شوند درست می‌باشد.

در هر صورت، اطمینان حاصل کنید که سفارش قطعات یدکی خود را ماه ها قبل از خاموشی نهایی کنید، این کار به طور چشم گیری می تواند خرابی و خاموشی هایی را که ممکن است به طور غیر منتظره در مدت سرویس و نگهداری رخ دهد کاهش دهد. در زمان انجام ارتقاء و سرویس نگهداری ربات، یک جلسه برنامه ریزی با یکی از کارشناسان ما می تواند یک راهنمایی جهت اجرای یک استراتژی موفق جهت موجود کردن قطعات یدکی را ارائه دهد.

– برای بررسی گیریس برنامه داشته باشید

از آنجایی که گیریس کاری خوب محورهای ربات، به کنترل اصطکاک، لرزش و گرما کمک می کند، تولیدکنندگان باید دائما هر محور را چک و گیریس کاری کنند، طبق جدول زمان بندی پیشنهادی. انجام این کار به حفظ سطح آهن مناسب کمک می کند تا مانع از نیاز به تعمیرات گران قیمت شود. برای اطمینان از اینکه سطح آهن در داخل گیریس در یک محدوده ایمن قرار دارد، بررسی دوره ای گیریس برای هر محور توصیه می شود. در حالی که تغییر در ساختار آهن به طور طبیعی در طول زمان اتفاق می افتد، یک ایراد جزئی در محتوای آهن یک یا چند محور می تواند بیانگر این باشد که یک مشکل بالقوه وجود دارد. انجام این فعالیت ساده قبل از خاموشی در تعطیلات، می تواند به تصمیم گیرندگان کمک کند قطعات یدکی مورد نیاز خود را تهیه و اقدامات مناسب را برنامه ریزی کنند.

– برای دفعه بعدی برنامه ریزی نمائید

هنگامی که پروژه سرویس نگهداری تمام شد و به اهداف نهایی دست پیدا کردید، وقت آن است که برای آینده شروع به برنامه ریزی کنید. مدیران و تصمیم گیرندگان باید از روش هایی که انجام گرفته است یادداشت برداری کنند. درس های آموخته شده در طول راه کمک خواهد کرد که برای خاموشی بعدی آماده باشید. صرف نظر از آشکارسازی، هر شرکت باید در مدیریت ریسک و مراقبت از ربات ها اقدام کند.

– ما اینجا هستیم که شما را پشتیبانی کنیم!

مدیریت طول عمر یک ربات کمک می کند که از عملکرد حداکثری ربات و بازگشت سرمایه خود اطمینان پیدا کنید. اما به احتمال زیاد، برای رسیدن به نتیجه ایده آل نیاز به یک تیم خواهد بود. از سرویس و نگهداری ربات تا بهینه سازی برنامه نویسی ، “واحد خدمات و پشتیبانی شرکت نیرو نوین”  در دسترس شما هستند تا به شما کمک کنند راه خود را از طریق فرآیند اتوماسیون رباتیک ادامه دهید.

جهت ارتباط با کارشناسان شرکت نیرونوین، دریافت مشاوره رایگان در رابطه با تجهیزات اتوماسیون صنعتی و خرید تجهیزات

با ما تماس بگیرید

ارسال دیدگاه