اینورتر میتسوبیشی

  • تعدادی اینورتر E740 داریم که میخواهیم پارامتر های مورد نیاز را از اینورتر مرجع کپی و به مابقی اینورتر ها وارد کنیم ،آیا نرم افزاری جهت اعمال تغییرات و آپلود و دانلود پارامترها بر روی اینورتر های میتسوبیشی می باشد؟

    بله از طریق نرم افزار FR-Configurator می توانید پارامترهای مورد نظر را تغییر و حتی آپلود و دانلود را نیز انجام داد.

  • یک عدد اینورتر D740 داریم که میخواهیم تغیراتی در پارامترها ایجاد کنم ولی اجازه تغیر در مقدار پارامترها را نمیدهد آیا تنظیماتی دارد که باید انجام شود؟

    پارامتر Pr.77 
    اگر این پارامتر را روی عدد 0 قرار بدهیم، تغیرات در صورتی اعمال می شود که اینورتر توقف کامل کرده باشد
    اگر پارامتر را بروی عدد 11 قرار دهیم تغییرات به هچ صورتی اعمال نمی شود (چه درحالت کار یا توقف اینورتر) 
    اگر پارامتر را روی عدد 2 قرار دهیم می توان در هر شرایطی، چه در حین کار و توقف اینوتر پارامترهای دلخواهمان را تغییر دهیم.

  • چه زمانی در اینورترها ، از dc injection brake استفاده می شود ؟

    هنگامی که برق موتور قطع می شود رتور آزادانه چرخش می کند تا این که اصطحکاک آن را متوقف کند. رتور و بارهای بزرگ با ممان اینرسی بالا ممکن است نیاز به زمان قابل توجهی داشته باشد تا از طریق اصطحکاک ذاتی متوقف شود و هم چنین برای کاهش خرابی و توقف رتور با سرعت بالاتر می توان از ترمز تزریق DC استفاده کرد .

  • چگونه می شود توسط PLC سری FX3U میتسوبیشی ، یک اینورتر سری FR-A700 را به صورت پله ای کنترل کرد ؟ یعنی میخواهیم از فرکانس صفر تا 60 هرتز را در 4 پله بالا برود و سرعت پله ای افزایش یابد .

    در اینورتر های سری A700 چهار عدد ترمینال (تیغه) جهت دست یابی به سرعت های مختلف وجود دارد که با فعال کردن هر کدام از آنها به سرعتی که قبلا مشخص کرده ایم می رسیم همچنین میتوان با فعلا کردن ترکیبی آنها با هم به سرعت های مختلف نیز دست یافت، در اینورترهای سری A700 میتوان تا 15 سرعت مختلف (پله) را تنظیم کنیم.
    در پی ال سی نیز میتوان با یک برنامه ساده ، در زمان مشخص هر کدام از تیغه ها که مد نظر ماست را فعال کنیم.

    تنظیمات در اینورتر میتسوبیشی الکتریک:


    باید در مرحله اول باید PR.79 را روی یکی از حالت های 3 یا 4 قرار دهند تا فرمان از طریق پنل و این ترمینال ها فعال گردد تا از ترمینال های RH - RM -RL-REX استفاده کنند الیته تا 15 تا سرعت می توانند خروجی بگیرند که تا سرعت 7 نیازی به REX نداریم و فقط از RH-RM-RL استفاده میکنیم که برای سرعت 1 تا 4 به این صورت می شود:


    Speed 1: RH
    Speed2: RM
    Speed3: RL
    Speed4: RM+RL که بصورت ترکیبی استفاده می شوند.
    که باید مقادیر مد نظرشان که می خواهند بصورت پله ای باشد را پارامتر دهی کند که پارامترهای زیر می باند:
    PR.4 که High speed سرعت اول
    PR.5 که Middle speed سرعت دوم
    PR.6 که Low speed سرعت سوم
    PR.24 سرعت چهارم


    برای سرعت های بیشتر نیز میتوانند از پارامترهای PR.25 TO PR.27 و PR.232 TO PR239 استفاده کنند.


    لطفا جهت اطلاعات بیشتر با داخلی 104 تماس حاصل فرمایید .

  • من یک اینورتر میتسوبیشی الکتریک سری FR-A740 دارم . آیا می توانم توسط تغذیه DC آن را راه اندازی کنم ؟ ضمنا آیا پنل FR-PU07 به این اینورتر می خورد ؟

    بله میتوان توسط تغذیه DC نیز آن را راه اندازی کرد و باید از ترمینال های P و N استفاده کرد.

    همچنین با توجه به توان اینورتر و با استفاده از جدول زیر ؛ باید پارامتر  PR.30 را تنظیم کرد .

    برای کمتر از 55 کیلووات

     

    برای بیشتر از 75 کیلووات

    پنل یا کی پدهایی که با این اینورتر سازگار هستند شامل کدهای   FR-PU07  ، FR-PU04  و  FR-PU04V   می باشند . 

  • یک عدد اینورتر Mitsubishi Electric مدل FR-E540-3.7K داریم که در هنگام استارت برای حرکت موتور 4 کیلووات با اخطار Er.GF روبرو می شویم ، اما با یک موتور 1.5 کیلووات دیگر وقتی تست میکنیم این اخطار را نمیدهد و موتور شروع به کار میکند . دلیل چیست ؟

    این اخطار مربوط به حفاظت زمین می باشد ولی می تواند دلایل دیگری نیز داشته باشد که در زیر به آنها اشاره می شود:

    1- در اینورتر های سری E500 کلاس 200 ولت میتوان از طریق پارامتر PR 249 حفاظت زمین را فعال یا غیر فعال کرد ولی در کلاس 400 ولت فاقد این پارامتر می باشد و حفاظت زمین فعال می باشد و نمیتوان غیر فعال نمود.

    در ادامه 2 مورد دیگری که باید برسی شود :

    1- کابل خروجی از اینورتر که به موتور وصل شده است باید چک شود که در جایی دچار اتصال کوتاه و اتصال بدنه نشده باشد . 
    2- احتمال اینکه موتور 4 کیلوات نیز خراب باشد نیز می باشد لذا برای اطمینان یک موتور مشابه 4 کیلوات دیگر را نیز میتوان به اینورتر وصل کرد تا از سلامت موتور مطمئن شد.

    اگر موارد اشاره شده در بالا را چک کردید و خطا بر طرف نشد دلیل آخری که میتواند به آن اشاره کرد معیوب شدن سنسور های جریان داخل اینورتر می باشد که یک یا تعدادی از آنها خراب شده است که به همین دلیل ،وقتی موتورهای کیلووات پایین را به اینورتر وصل می کنیم موتور کار می کند و خطایی بوجود نمی آید .
    در پایان ، به دلیل قدیمی بودن این مدل اینورترها و یکپارچه بودن سنسورهای جریانی با برد اینورتر ، تعمیر آن مشکل و پر هزینه می باشد و گاها مقرون به صرفه نیست.

  • میخواهم وارد پارامتر های اینورتر میتسوبیشی الکتریک بشوم تا تغییراتی را ایجاد کنم که با اخطار Er.4 مواجه میشوم ، برای رفع این اخطار و دسترسی به پارامترها باید چه اقداماتی را انجام بدهم؟

    باید پارامتر Pr.77 را که دارای 3 حالت 0 ، 1 ، 2 می باشد تغییر داد : 


    حالت 0 : با انتخاب این گزینه، نوشتن و دادن پارامتر فقط در صورتی امکان پذیر می باشد که اینورتر متوقف شده باشد.
    حالت 1 : با انتخاب این گزینه ، اینورتر در هر موقعیتی باشد ( در حالت کار یا توقف ) نمی توان به پارامترها دسترسی داشت و با وارد شدن به قسمت پارامتر دهی با اخطار ER.4 روبرو می شوید.

    حالت 2 : با اتخاب این گزینه ، اینورتر در هر موقعیتی باشد ( در حالت کار یا توقف ) نوشتن و دادن پارامتر امکان پذیر می باشد. 

  • حداکثر زمانی که مقاومت ترمزی اینورتر میتسوبیشی سری D700 طی می کند تا عمل کند چقدر است؟

    در 100٪ گشتاور 5 ثانیه زمان میبرد تا کاملا عمل کند.

  • آیا اینورترFR-F700 و FR-A700دارای قابلیت کنترل ریموت ( از راه دور ) می باشد؟

    این اینورترها از طریق پورت RS485 که روی خود دارند می توانند شبکه شده و به صورت Remote کنترل شوند. همچنین قابلیت اتصال به شبکه های استاندارد صنعتی از جمله Profibus DP     ،  Ethernet IP  ، Ethercat   ،  Devicenet  ،  Modbus RTU  و ... را دارند . 

  • آیا می توان اینورترهای 3فاز میتسوبیشی الکتریک را با برق 2 فاز نیز راه اندازی نمود؟

    بله، در واقع ماهیت عملکرد اینورتر های سه فاز به این گونه است که وقتی 3فاز به ورودی داده می شود، اینورتر از طریق 3عدد IGBT داخلی، آنرا به برق DC تبدیل کرده و از طریق مدارات داخلی، خروجی مورد نظر ما را در ترمینال های خروجی تحویل می دهد. اما وقتی در ورودی بجای 3 فاز از 2 فاز استفاده شود، اینورترهای میتسوبیشی قادر هستند تا 65% توان نامی خود را در خروجی ساپورت نمایند.




نیرو نوین در شبکه های اجتماعی